Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6090291609   Eines pràctiques per gestionar grups, la disciplina i la motivació a l'aula
2021-2022   Taller. Primària-Secundària
  
   7/3/2022 - 28/3/2022 (6 hores) de 17:30h a 18:30h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
  
  
Inscripció   07/01/2022 - 18/01/2022
  
Descripció i   Metodologia:   L'harmonia i la bona conducta a classe és imprescindible i un pas previ a l'aprenentatge. Com gestionar grups? Com generar un bon clima a l'aula? Com gaudir d'un bon clima i una disciplina positiva que ens permeti aprendre i gaudir més? La intenció del curs és oferir eines concretes per respondre a aquestes preguntes i potenciar les habilitats de gestió dels grups dels docents participants, alhora que gaudeixen més de la seva feina i potencien l'aprenentatge i la motivació del seu alumnat.
El curs es centra en com gestionar un grup com a tal i no què fer amb un/a alumne/a concreta amb greus problemes conductuals.
La metodologia de la formació s'aproxima a la metodologia investigació-acció: s'ofereixen una sèrie de continguts de forma magistral perquè el docent ho adapti a la seva realitat i ho apliqui tot obtenint resultats concrets que l'ajudin a confirmar o refutar la proposta, però sempre enriquint la seva pròpia pràctica educativa.
  
Objectius   1.- Entendre diferents definicions de disciplina aplicada a l'aula.
2.- Descobrir la disciplina com un problema que indica interessos en conflicte
3.- Veure les necessitats de cada part en un grup escolar poc motivat i poc disciplinat
4.- Obtenir recursos per fer aflorar les necessitats de cada part
5.- Saber com atendre les necessitats de cada part i minimitzar els conflictes.
6.- Obtenir eines concretes per abordar conflictes de forma ferma i positiva que estableixin límits clars que ajudin a créixer.
  
Continguts   1.- Definicions diferents de disciplina
2.- Interessos en conflicte: l'origen de les dificultats grupals
3.- Les necessitats de les diferents parts d'un conflicte
4.- Eines per fer aflorar conflictes soterrats
5.- Els conflictes i com atendre'ls en funció de les necessitats de cada part
6.- Fermesa positiva i límits clars per ajudar a créixer
  
Formador/a   Daniel Gabarró Berbegal
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.

- Aprofitament en termes d'aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent.

- Transferència immediata a la pràctica docent dels aspectes relacionats amb els continguts de l'acció formativa.

- Complimentar el qüestionari de satisfacció.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació. Només se certificarà l'assistència a les sessions virtuals síncrones.

- Avaluació positiva de les dinàmiques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la posterior implementació al centre.
  
Persones  destinatàries   Professorat de primària i secundària en general
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   07/03/2022   1730   1830 
 Sessió 2   dilluns   14/03/2022   1730   1830 
 Sessió 3   dilluns   21/03/2022   1730   1830 
 Sessió 4   dilluns   28/03/2022   1730   1830 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent