6090291609 |
Eines pràctiques per gestionar grups, la disciplina i la motivació a l'aula |
2021-2022 |
Taller. Primària-Secundària |
|
|
|
7/3/2022 - 28/3/2022 (6 hores) de 17:30h a 18:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L'harmonia i la bona conducta a classe és imprescindible i un pas previ a l'aprenentatge. Com gestionar grups? Com generar un bon clima a l'aula? Com gaudir d'un bon clima i una disciplina positiva que ens permeti aprendre i gaudir més? La intenció del curs és oferir eines concretes per respondre a aquestes preguntes i potenciar les habilitats de gestió dels grups dels docents participants, alhora que gaudeixen més de la seva feina i potencien l'aprenentatge i la motivació del seu alumnat.
El curs es centra en com gestionar un grup com a tal i no què fer amb un/a alumne/a concreta amb greus problemes conductuals.
La metodologia de la formació s'aproxima a la metodologia investigació-acció: s'ofereixen una sèrie de continguts de forma magistral perquè el docent ho adapti a la seva realitat i ho apliqui tot obtenint resultats concrets que l'ajudin a confirmar o refutar la proposta, però sempre enriquint la seva pròpia pràctica educativa.
|
| |
Objectius |
1.- Entendre diferents definicions de disciplina aplicada a l'aula.
2.- Descobrir la disciplina com un problema que indica interessos en conflicte
3.- Veure les necessitats de cada part en un grup escolar poc motivat i poc disciplinat
4.- Obtenir recursos per fer aflorar les necessitats de cada part
5.- Saber com atendre les necessitats de cada part i minimitzar els conflictes.
6.- Obtenir eines concretes per abordar conflictes de forma ferma i positiva que estableixin límits clars que ajudin a créixer.
|
| |
Continguts |
1.- Definicions diferents de disciplina
2.- Interessos en conflicte: l'origen de les dificultats grupals
3.- Les necessitats de les diferents parts d'un conflicte
4.- Eines per fer aflorar conflictes soterrats
5.- Els conflictes i com atendre'ls en funció de les necessitats de cada part
6.- Fermesa positiva i límits clars per ajudar a créixer
|
| |
Formador/a |
Daniel Gabarró Berbegal
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
- Aprofitament en termes d'aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent.
- Transferència immediata a la pràctica docent dels aspectes relacionats amb els continguts de l'acció formativa.
- Complimentar el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació. Només se certificarà l'assistència a les sessions virtuals síncrones.
- Avaluació positiva de les dinàmiques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la posterior implementació al centre.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de primària i secundària en general
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
07/03/2022 |
1730 |
1830 |
Sessió 2 |
dilluns |
14/03/2022 |
1730 |
1830 |
Sessió 3 |
dilluns |
21/03/2022 |
1730 |
1830 |
Sessió 4 |
dilluns |
28/03/2022 |
1730 |
1830 |
|
| |